niedziela, 6 kwietnia 2014

Warto sięgać wyżej niż wydaje nam się, że możemy dosięgnąć....- rozmowa z Magdaleną Woźniak

1.
Moim gościem jest Magdalena Woźniak, Redaktor Naczelna "ART IMPERIUM"

Magdo, opowiedz coś więcej o portalu. 

Art Imperium to portal kulturalny, który jest owocem mojej miłości do sztuki i wieloletnich działań na rzecz sztuki, kultury i artystów. Pragnę aby dla odbiorców sztuki i kultury był źródłem informacji i budowania/ rozwijania artystycznych pasji, a dla artystów i instytucji kulturalnych prestiżową promocją ich działań.

 Dlaczego Art Imperium?

Jeszcze z czasów pracy w korporacji mam zakonotowane, że warto sięgać dużo wyżej niż w danym momencie nam się wydaje, że możemy dosięgnąć. To, że w tej chwili czegoś sobie nie wyobrażamy – za miesiąc czy za rok może być realne tylko potrzebna jest
2
odpowiednia determinacja, pasja i zaangażowanie. Oczywiście łut szczęścia również się przydaje.
Rzecz jasna na renomę trzeba zapracować dlatego przez ostatni rok, poza obejmowaniem kolejnych niezwykłych wydarzeń kulturalnych patronatem, skupialiśmy się na zdobywaniu coraz większego zasięgu. Pod tym względem już udało nam się wspiąć na wyżyny - według Rankingu Portali Kulturalnych, w którym oceniano statystyki (ilości wyświetleń, unikalnych użytkowników, etc.) 25 największych portali kulturalnych w Polsce, na koniec marca 2014r zajmujemy zaszczytne TRZECIE MIEJSCE! Aspirujemy oczywiście wyżej.

Ponieważ nie sposób promować wszystkie osobowości artystyczne i wydarzenia udostępniamy na www.artimperium.pl narzędzia do autopromocji m.in. – darmową możliwość prezentacji w Katalogu Artystycznym oraz bezpłatne dodawanie Wydarzeń Kulturalnych.

Także szczerze wierzę, że wkrótce stworzymy prawdziwe Art Imperium – solidne fundamenty już są.


Po jakie książki sięga Magdalena Woźniak? Jakich autorów lubi?


3

Zarówno w literaturze jak i w kinie uwielbiam sensację, akcję, komedię, etc. Kiedyś przeczytałam chyba wszystkie, wtedy dostępne, książki Ludlum’a i Grisham’a ale równie wielką przyjemność sprawia mi Czechow czy Tuwim. Przed wyjazdami uwielbiam czytać przewodniki turystyczne. Pasjonują mnie również książki związane z biznesem, rozwojem osobistym i zdrowym stylem życia – bo niezwykłe jest to jak bardzo nasza przyszłość zależy od nas samych.
Ze względu na moją wrażliwość nie przepadam za literaturą związaną z wojną, holocaustem oraz innymi dramatami szczególnie opartymi na faktach – za bardzo to przeżywam dlatego wolę świat artystyczny lub fikcyjny.


4
Lubię także sięgać po poezję. Inne książki można przeczytać szybko, w biegu przeskanować, a w poezji można się rozsmakować, celebrować ją.


Jaką jesteś kobietą?

To raczej nie ja powinnam oceniać tylko ludzie, którzy mnie otaczają... Mogę powiedzieć jedynie jaką kobietą chciałabym być.

Prawdziwą kobietą – autentyczną w tym co robię, kochającą i kochaną. Dbającą o harmonię życia rodzinnego i zawodowego łącząc je z pasją. Podobno tylko równowaga na wszystkich polach pozwala w pełni być szczęśliwym więc nieustannie nad nią pracuję. Ważna jest dla mnie także aktywność i stawianie sobie kolejnych celów oraz ich realizacja. Zakładając, że jestem co najmniej na półmetku swojego życia resztę również chciałabym spędzić podobnie intensywnie. To aktywność intelektualna, zawodowa i fizyczna pozwala nam dożyć godnie późnej starości zachowując jasność umysłu i samodzielność. Jedynie w tym wszystkim brakuje mi ostatnio sportu ale wierzę, że w końcu się zmotywuję.

5

 O czym marzysz?

Marzenia? Dla mnie definicją MARZENIA jest tęsknota za czymś nieosiągalnym – nierealnym bo często
podświadomie nawet nie chcemy aby się one ziściły… W moim mniemaniu bardziej wartościowe są pragnienia i cele. Pragnę żyć pełnią życia i na stare lata być dumną z tego jak żyłam, a wszystko to co robię to są cele pośrednie dzięki którym podążam w wybranym kierunku.


 Co jeszcze jest dla Ciebie ważne w życiu?

Ważni a nawet najważniejsi są ludzie, którzy mnie otaczają, z którymi realizuję kolejne projekty, dla których warto się starać pokonywać kolejne szczyty. W ludziach, natomiast tak jak i w artystach najważniejsza jest dla mnie autentyczność i pasja. Unikam fałszu i obłudy oraz pustki.


6

Nie pamiętam kto to powiedział: „Traktuj innych tak jak chciałbyś aby oni traktowali Ciebie” i to co jest dużo trudniejsze – „zakładaj, że zawsze intencje innych są kierowane dobrem choć nie zawsze je możemy zrozumieć.” Przy takim podejściu łatwiej jest kochać ludzi i redukuje się mnóstwo stresujących okoliczności

 






Jaki jest Twój przepis na szczęście?


Żyć i działać zgodnie z własnym sumieniem. Kierować się głosem serca i dążyć do harmonii w wszystkich strefach życia.

7

1.Magdalena Woźniak, fotografia Olga Stachwiuk
2.Krzysztof Łozowski - Magdalena Woźniak, rysunek, 35x27 cm, 2013 r.
3.Marek Pietrzykowski, Magdalena, olej na płótnie, 36x33 cm, 2014 r.
4.Gregor Szacilo Portret Magdaleny Woźniak, studium, A3, 2012 r.
5.Olga Stachwiuk. Magdalena Woźniak w obrazie Auguste Renoira - Bringing Art, digi art, 70x55 cm, 2013
6. Bolesław Polnar, 100 lat imperializmu, grafika cyfrowa
7.Jerzy Treit, Magda, akryl na płótnie, 100x120cm, 2013r

2 komentarze:

  1. Podoba mi się zarówno ten wywiad, dołączone pliki graficzne, jak też osobowość i urok osobisty Pani Magdaleny.... Pozdrawiam obie Panie bardzo serdecznie ;-).
    P.S. Pani Magdo, o ile otrzymałbym był od Pani przyzwolenie, to też chętnie wykonałbym Pani portret w wersji pastelowej ;-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Uprzejmie dziękuję za ciepłe słowa! Oczywiście będzie to dla mnie zaszczyt, a jak uzbiera się więcej prac to planuję wystawę np na którąś rocznicę Art Imperium :) Pozdrawiam serdecznie, Magda

    OdpowiedzUsuń