piątek, 16 maja 2014

Duch przeszłości....

Muzeum  w Siemianowicach Śląskich


Następnego dnia wybrałam się do muzeum. Obcowanie ze sztuką zawsze koiło moje nerwy i dobrze oddziaływało na moje samopoczucie. Zetknięcie z minionym światem sprawiało, że nabierałam dystansu do własnych problemów. Bo czym były moje małe radości i smutki wobec wieczności?
Muzeum… Budynek od strychu po piwnice przesycony duchem przeszłości. Każdy przedmiot ma tu swoją historię, opowiada o ludziach żyjących kiedyś – innych, a jakże nam podobnych! Czyż nie cieszyli się z narodzin? Nie szlochali nad mogiłą zmarłych? Nie nosili w sercu tęsknoty, smutku i żałoby? Od wieków istniej spiski i intrygi, dobro i zło, pokonująca wszystko miłość i nienawiść popychająca ludzi największych zbrodni. Nic się nie zmieniło. Człowiek, kimkolwiek by nie był, zawsze pozostanie człowiekiem. Tak było przed setkami lat, tak jest i teraz. Słońce zawsze było pokrzepieniem, wiosna przynosiła nadzieję i radość. Latem latały kolorowe motyle, jesienią pod stopami szeleściły liście. Byli przyjaciele i wrogowie, oddani słudzy i podli zdrajcy. Ludzie żyli i oddychali jak my, w ich żyłach płynęła taka sama krew, ich oczy widziały, serca kochały, dłonie niosły pomoc lub zadawały ból.



Iga Adams SMAK MIŁOŚCI

Premiera 8 lipca 2014

Wydawnictwo Damidos.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz